The influence of written items in the construction of grammar tests
Resumen
Testing, as McNamara (2000) expresses, is a universal feature of social life and as such it attempts to examine how people perform in relation to others to make decisions about their social roles. This concept also applies to language testing, which involves gathering information and making judgement within a context of specific purposes and goals (Frendo, 2009). Testing is of critical importance in shaping the teaching process and the decisions about the students‟ performance. Therefore, this research aimed to find out to what extent the test results obtained by in-company intermediate students were influenced by the type of written item chosen by the teacher in the construction of grammar tests. The study also explored whether previous training in class affected the test takers‟ performance. The difference between closed-items and open tasks, between items presented in isolation and in context was also highlighted in the hope of raising awareness of the range of results that might be attained with different test formats. Findings showed that the type of test item chosen to evaluate in-company intermediate students‟ knowledge of grammar in the written medium appeared to have influenced their test results. La evaluación, como lo expresa McNamara (2000), es una característica universal de la vida social y como tal intenta examinar como las personas se desempeñan en relación a otros para tomar decisiones acerca de sus roles sociales. Este concepto de evaluación también se aplica a la evaluación de la lengua la cual busca reunir información y hacer una valoración dentro de un contexto dado ya que los resultados logrados son importantes no solo por su influencia en la enseñanza sino también por las decisiones que se toman en base a ellos. Esta investigación intentó descubrir hasta qué punto el tipo de formato utilizado por los docentes para evaluar los conocimientos de gramática de alumnos intermedios estudiando inglés en empresas influye en los resultados obtenidos. Este estudio también exploró si la práctica previa de diferentes ejercicios en clase afecta el desempeño de los alumnos en el examen. Se enfatizó la diferencia entre distintos tipos de ejercicios con el objetivo de reflexionar sobre la variedad de resultados que pueden ser obtenidos al evaluar con diferentes formatos. Este estudio demostró que los ítems elegidos para evaluar el conocimiento de gramática de alumnos intermedios de inglés en forma escrita parecen haber influenciado los resultados obtenidos.
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: