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dc.creatorZapata Ferrero, Ignacio
dc.creatorGelsi, Agustina
dc.creatorRivera, José Julián
dc.creatorBotasso, Hugo Gerardo
dc.date.accessioned2024-03-14T19:18:15Z
dc.date.available2024-03-14T19:18:15Z
dc.date.issued2023-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12272/9748
dc.description.abstractMineral filler additions change the rheological behavior of the asphalt binder, which has a big impact on the properties of asphalt mixtures like rutting resistance, fatigue resistance, and thermal susceptibility. There is currently no specification in Argentina that specifies the ideal filler content to be added to hot asphalts modified with recycled tire rubber (RTR). In the current study, an analysis of the behavior of asphalt dispersions with varying amounts of RTR—from 15% to 25% of the binder weight—is done when mineral filler is incorporated in various concentrations. By measuring how the dispersion reacts to the softening point test and temperature sweep using a dynamic shear rehometer (DSR), it aims to establish a standard for the ideal amount of filler to incorporate and show how the RTR residue and filler work together to produce the desired results. The amount of rutting resistance offered by the asphalt has been found to increase by up to 200 percent when measured with DSR for the highest contents of RTR and filler.es_ES
dc.formatpdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.rights.uriAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.sourceInternational Journal of Innovative Technology & Interdisciplinary Sciences IJITIS (Estonia) e-ISSN 2613-7305, Vol. 6, Issue 3, 2023, p. 1193-1205es_ES
dc.subjectFilleres_ES
dc.subjectRTRes_ES
dc.subjectRheologyes_ES
dc.subjectHot Asphalt Mixes_ES
dc.titleInfluence of filler on asphalt dispersions with recycled tire rubber for hot asphalt mixes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.description.affiliationFil: Zapata Ferrero, Ignacio. Universidad Tecnológica Nacional. Facultad Regional La Plata. LEMaC. Centro de Investigaciones Viales. CIC PBA; Argentina.es_ES
dc.description.affiliationFil: Gelsi, Agustina. Universidad Tecnológica Nacional. Facultad Regional La Plata. LEMaC. Centro de Investigaciones Viales. CIC PBA; Argentina.es_ES
dc.description.affiliationFil: Rivera, José Julián. Universidad Tecnológica Nacional. Facultad Regional La Plata. LEMaC. Centro de Investigaciones Viales. CIC PBA; Argentina.es_ES
dc.description.affiliationFil: Botasso, Hugo Gerardo. Universidad Tecnológica Nacional. Facultad Regional La Plata. LEMaC. Centro de Investigaciones Viales. CIC PBA; Argentina.es_ES
dc.description.peerreviewedPeer Reviewedes_ES
dc.type.versionpublisherVersiones_ES
dc.rights.useAtribución (Attribution): En cualquier explotación de la obra autorizada por la licencia será necesario reconocer la autoría (obligatoria en todos los casos). No comercial (Non Commercial): La explotación de la obra queda limitada a usos no comerciales. Sin obras derivadas (No Derivate Works): La autorización para explotar la obra no incluye la posibilidad de crear una obra derivada (traducciones, adaptaciones, etc.).es_ES
dc.identifier.doidoi.org/10.15157/IJITIS.2023.6.3.1193-1205
dc.creator.orcid0000-0002-8779-4645es_ES
dc.creator.orcid0000-0001-7391-4469es_ES
dc.creator.orcid0000-0002-8859-7256es_ES


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