Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Maggi , Ana Luz"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    Acúfeno y umbrales auditivos en los rangos convencional y extendido de alta frecuencia.
    (Univesidsad Tecnológica Nacional., 2018) Maggi , Ana Luz; Hinalaf , María; Gaetán , Sara; Muratore, Jimena; Kogan , Pablo; Hüg , Mercedes Ximena; Pérez Villalobo, Jorge Alejandro
    The aim of this study was to analyze the presence and absence of tinnitus in relation to hearing thresholds in the conventional and extended high frequency ranges in adolescents. The sample was 259 adolescents. Hearing thresholds in the conventional and high frequency ranges were evaluated. Minor hearing thresholds in the extended range of high frequency in the ears with tinnitus were observed. The difference is increased in the group with higher thresholds, mainly at frequencies 11200 to 16000 Hz. It is necessary to continue investigating this problem in this particular age group because of the differences found in the extended high frequency range.
  • Thumbnail Image
    Item
    Perception of the acoustic environment during COVID-19 lockdown in Argentina.
    (Univesidsad Tecnológica Nacional., 2021) Maggi , Ana Luz; Muratore , Jimena; Gaetán , Sara; Zalazar Jaime , Mauricio Federico; Eving , Diego; Pérez Villalobo, Jorge Alejandro; Hinalaf, María
    The COVID-19 pandemic has significantly modified the behavior of societies. The application of isolation measures during the crisis resulted in changes in the acoustic environment. The aim of this work was to characterize the per- ception of the acoustic environment during the COVID-19 lockdown of people residing in Argentina in 2020. A descriptive cross-sectional correlational study was carried out. A virtual survey was conducted from April 14 to 26, 2020, and was answered mainly by social network users. During this period, Argentina was in a strict lockdown. The sample was finally composed of 1371 people between 18 and 79 years old. It was observed that most of the partici- pants preferred the new acoustic environment. Mainly in the larger cities, before the isolation, mechanical sounds predominated, accompanied by the perception of irritation. Confinement brought a decrease in mechanical sounds and an increase in biological sounds, associated with feelings of tranquility and happiness. The time window opened by the lockdown offered an interesting scenario to assess the effect of anthropogenic noise pollution on the urban environment. This result offers a subjective approach, which contributes to understanding the link between individu- als and communities with the environment. VC 2021 Acoustical Society of America. https://doi.org/10.1121/10.0005131 (Received 28 December 2020; revised 10 May 2021; accepted 12 May 2021; published online 4 June 2021) [Editor: Charles C. Church]
  • Thumbnail Image
    Item
    Supresión contralateral de otoemisiones acústicas producto de distorsión en adolecentes con audición normal.
    (Univesidsad Tecnológica Nacional., 2017) Hinalaf , María; Maggi , Ana Luz; Pérez Villalobo, Jorge Alejandro; Muratore, Jimena; Gaetán , Sara; Biassoni , Cristina; Hüg, Mercedes Ximena
    El sistema eferente medial (SEM) se encuentra conformado por fibras originadas en tronco cerebral que descienden principalmente a la cóclea contralateral. Su funcionamiento puede evaluarse aplicando la Supresión Contralateral (SC) de Otoemisiones Acústicas Producto de Distorsión (OEAPD), analizando las OEAPD sin estimulación acústica contralateral (EAC) y luego con EAC. El buen funcionamiento del SEM evidencia valores menores en la amplitud con EAC produciéndose el efecto supresor. El objetivo fue comparar las amplitudes de la SC de OEAPD en dos grupos de adolescentes, uno con respuestas presentes normales (grupo 1) y otro con respuestas presentes pero anormales (grupo 2). El diseño fue descriptivo correlacional transversal. La muestra fue de 53 adolescentes voluntarios de 14/15 años de Córdoba con umbrales auditivos menores o iguales a 21 dB PA en 250 a 16000 Hz; timpanometría sin alteraciones y; OEAPD con respuestas presentes, considerando la Relación Señal Ruido (RSR) menor o igual a 6 dB NPS en al menos 4 de 7 frecuencias. En las OEAPD se utilizó: fórmula 2f1-f2, relación 1.22 y L1=L2 (70 dB NPS). La EAC fue ruido blanco de audiómetro a 50 dB. Se clasificaron los adolescentes en grupo 1: amplitud mayor o igual a 0 dB NPS y RSR mayor o igual a 6 dB NPS en todas las frecuencias y; grupo 2: amplitud menor a 0 dB en al menos una frecuencia y/o RSR menor a 6 dB en una, dos o tres frecuencias. En el análisis, el grupo 2 presentó amplitudes menores en todas las frecuencias en ambas condiciones, sin y con EAC. En los dos grupos se observó predominancia de efecto supresor, sin embargo fue mayor en el grupo 1 en todas las frecuencias de ambos oídos. Las diferencias encontradas podrían ser indicadores subclínicos orientativos del funcionamiento del SEM.

 

UTN | Rectorado

Sarmiento 440

(C1041AAJ)

Buenos Aires, Argentina

+54 11 5371 5600

SECRETARÍAS
  • Académica
  • Administrativa
  • Asuntos Estudiantiles
  • Ciencia y Tecnología
  • Consejo Superior
  • Coordinación Universitaria
  • Cultura y Extensión Universitaria
  • Igualdad de género y Diversidad
  • Planeamiento Académico y Posgrado
  • Políticas Institucionales
  • Relaciones Internacionales
  • TIC
  • Vinculación Tecnológica
  • Comité de Seguridad de la Información
ENLACES UTN
  • DASUTeN
  • eDUTecNe
  • APUTN
  • ADUT
  • FAGDUT
  • FUT
  • SIDUT
ENLACES EXTERNOS
  • Secretaría de Educación
  • CIN
  • CONFEDI
  • CONEAU
  • Universidades