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dc.creatorRivera, José Julián
dc.creatorBarbeito, Silvina Abril
dc.creatorPorro, Anael Rosario
dc.date.accessioned2022-04-22T15:11:15Z
dc.date.available2022-04-22T15:11:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationRivera, J. ; Barbeito, S.A. ; Porro, A. R. (2021). Use of Reclaimed Asphalt Pavement (RAP) and oily residues as pavement at low temperatures for low traffic roads. Academia Letters. Articule 972. http://do1.org/10.20936/AL972.es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12272/6163
dc.description.abstractIn different low-traffic roads in regions close to the LEMaC, surface layers with 100% RAP have been used for some years, with variations in some details regarding various aspects. These interventions do not have any type of technical study that allows their optimization. This short report presents a local study that seeks to give an initial theoretical framework to the subject, in view of future performance studies that allow its conclusions to be generalized or adapted.es_ES
dc.formatpdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.rights.uriAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.sourceAcademia Letters. artículo 972 (2021)es_ES
dc.subjectreclaimed asphalt pavementes_ES
dc.subjectoily residueses_ES
dc.subjectlow temperatureses_ES
dc.titleUse of reclaimed asphalt pavement (RAP) and oily residues as pavement at low temperatures for low traffic roadses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.description.affiliationFil: Rivera, José Julián. Universidad Tecnológica Nacional. Facultad Regional La Plata. LEMaC (Centro de Investigaciones Viales); Argentinaes_ES
dc.description.affiliationFil: Barbeito, Silvina Abril. Universidad Tecnológica Nacional. Facultad Regional La Plata. LEMaC (Centro de Investigaciones Viales); Argentinaes_ES
dc.description.affiliationFil: Porro, Anael Rosario. Universidad Tecnológica Nacional. Facultad Regional La Plata. LEMaC (Centro de Investigaciones Viales); Argentinaes_ES
dc.description.peerreviewedPeer Reviewedes_ES
dc.type.versionpublisherVersiones_ES
dc.relation.referencesAASHTO, “Guide for design of pavement structures 1993”, American Association of State Highway and Transportation Officials, ISBN 1-56051-055-2, USA, 1993.es_ES
dc.relation.referencesAENOR, “Métodos de ensayo para mezclas bituminosas en caliente, Parte 22 ensayo de rodadura”, UNE-EN 12697-22, Asociación Española de Normalización y Certificación, Spain, 2008.es_ES
dc.relation.referencesAENOR, “Métodos de ensayo para mezclas bituminosas en caliente, Parte 33 elaboración de probetas con compactador de placa”, UNE-EN 12697-33, Asociación Española de Normalización y Certificación, Spain, 2007.es_ES
dc.relation.referencesEICAM, “Curso de actualización de diseño estructural de caminos, método AASHTO93”, Universidad Nacional de San Juan, Argentina, 1998.es_ES
dc.relation.referencesLEMaC. “Guía de metodologías y procedimientos para uso vial desarrollados en el LEMaC – Centro de Investigaciones Viales (edición 2019)”, Editorial edUTecNe (ISBN 978-987-4998-27-9), Facultad Regional La Plata, Universidad Tecnológica Nacional, Argentina. 2019.es_ES
dc.relation.referencesDNV, “Pliego de especificaciones técnicas generales para concretos asfálticos en caliente y semicaliente del tipo densos”, Dirección Nacional de Vialidad, Argentina, 2017.es_ES
dc.rights.useAtribución (Attribution): En cualquier explotación de la obra autorizada por la licencia será necesario reconocer la autoría (obligatoria en todos los casos). No comercial (Non Commercial): La explotación de la obra queda limitada a usos no comerciales. Sin obras derivadas (No Derivate Works): La autorización para explotar la obra no incluye la posibilidad de crear una obra derivada (traducciones, adaptaciones, etc.).es_ES


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